Thursday, December 24, 2009

Anjing.

Aku tidak tahu dan tidak ingat tarikhnya berlaku kejadian ini. Mungkin ini hanya mimpi dan terpulanglah kepada aku untuk menceritakan ia disini.

Malam. Aku terdengar lolongan anjing di suatu malam yang sunyi. Waktu itu aku berada didalam bilik dan baru saja tersedar dari tidur bersama tv yang belum dimatikan. Aku matikan tv itu dan aku amati kembali lolongan anjing tadi.

Wuff! Wuff! Uuu.

Aku berasa sedih mendgr lolongan anjing itu. Ia seperti merayu-rayu meminta bantuan. Adakah ia kelaparan? Apakah ia dikecewakan kekasih? Apakah ia menerima pertuduhan fitnah dari rakan-rakannya? Aku langsung tidak tahu.

Aku bukannya anjing jadi mengapa aku peduli?

Wuff! Wuff! Uuu.

Aku hairan dengan suara anjing itu. Ia seperti suatu kebolehan memujuk manusia. Ia tidak mahu mengalah dan terus memujuk aku mendengarkannya.

No comments:

Post a Comment