Tuesday, December 22, 2009

All out of love

Aku pelik dengan jalan cerita yang aku tonton. Ia menunjukkan Tuhan telah tetapkan sesuatu cerita itu tersusun dan mengikut flow.

Lelaki memutuskan hubungan dengan kekasihnya di luar negara (jauh), sedangkan alasan sebenarnya adalah kerana beliau suka pada perempuan lain di Malaysia. Dia menipu dan ini tak mengambil masa yang lama untuk beliau menerima balasan. 3 hari kemudian, perempuan di Malaysia itu pula rupanya cuma mempermainkan dia saja. Lelaki itu berasa sedih dan rupanya ada alasan lagi dan lagi bagi satu cerita ini.

Alasan 1 = Dan rupanya alasan itu lebih besar lagi iaitu lelaki itu sebenarnya ada penyakit yang tidak dapat disembuhkan. Sempurna, rupanya beliau putus hubungan dengan perempuan pertama itu kerana ada point dan (menyedapkan jalan cerita). Dan watak perempuan kedua tu cuma tempelan saja.

Alasan 2 = Beliau terfikir yang masa kecil dulu dia pernah berdoa pada Tuhan supaya selamatkan nyawa saudara kandung dia dan pilih dia sebagai ganti.

Alasan demi alasan dan lelaki itu akhirnya mati tiada apa2. Tajuk apa sesuai untuk cerita jenis ini? Tuhan tahu tapi menunggu atau "serabut".

3 comments:

  1. sudah tentu semua cerita sudah tertulis..terbuku dan semuanya dalam kuasa tuhan..cerita kamu dan aku semuanya sudah tertulis..

    ReplyDelete
  2. Comel je jalan ceritanya. Langsung berkait antara satu sama lain. Memang hebat.

    ReplyDelete