Saturday, December 19, 2009

Catitan Hari Sabtu

Semalam aku lepak dgn pakdin di kedai bundle nya. Starfish bundle. Kedai ini memang cukup stylo, banyak menjual baju band yang rare. Semalam saja aku dapat lihat peminat baju membeli baju Led Zep yang dibeli dgn harga RM 10 dan dijual dgn harga RM 50.

Bagi aku, kedai pakdin nih adalah kedai bundle yang bagus. Tak sama spt kedai bundle yang lain (ikut kefahaman aku), peniaganya mcm menunggu barang masuk saja. Pakdin nih pulak sentiasa rajin mencari barang, dan dia tau baju apa yang boleh dijual. Baju band dia mmg best seperti The Smith, John Lennon, etc. Aku tentulah seronok sebab dapat mencuba semua pakaiannya. Haha.


Kemudian, malamnya aku singgah gig di limpon untuk malam markas. Bayan yang cukup berkesan, masuk terus kedalam hati. Aku dgr eldest2 skarang memfokuskan usaha untuk mengajak orang untuk keluar sahaja. Aku dipesan untuk jangan macam jadi budak-budak lagi. Ia ibarat seorang ayah dan 3 orang anak. Ayah baru balik dari Giant dan belikan anaknya gula-gula. 3 anak nya berebut, dan masing-masing memiliki gula-gula sendiri.

Ayahnya mahu mencuba atau test minta anaknya gula-gula. Setiap seorang ayahnya meminta sebiji. Anak nya menolak, kerana gula-gula ini hak miliknya. Hoi, ayah tuh cuma test saja. Sedangkan gula-gula tuh ayah yang punya, tapi kita nih lokek sangat, langsung tak mahu beri sebiji pun kepada ayah kita.

Sama juga macam kita dgn Tuhan.


2 comments:

  1. wahh...pakdin ada bundle dah ek??...hehhe...kat mane tuh? johor?...

    ReplyDelete
  2. Yup. Parit raja. Dtg dtg. Boleh tido dlm kedai dia.

    ReplyDelete